Zennström gör det igen?!

Nu har labbat och lekt lite med Joost i helgen. Joost är Niklas Zennströms och Janus Friis senaste projekt. Efter att ha utmanat musikbranschen med Kazaa och telekom-branschen med Skype är det så dags att ta sig an TV-världen. Denna gång är man dock på TV-bolagens sida. Innehållet på Joost är professionellt producerade program, långt ifrån YouTubes stolle-med-videokamera-modell.

Programmet är fortfarande i beta och man måste få en invitation för att få vara med och leka. Under installationen fick jag veta att min PC inte är av senaste års modell men med en vänlig klapp på axeln så råddes jag att fortsätta ändå. Lite hackig bild och dålig läppsynk beror nog på min dators otillräckliga grafikminne. Utbudet kommer säkerligen att växa, idag är det mest underhållning och musik, även om jag för tillfället tittar på en spännande dokumentär om Berlinmuren.

En sak kan konstateras: TV är bäst på TV, dvs stor skärm, någon meter bort så att man kan vräka sig i soffan och inte kolla mail mitt under programmen.

Zennström har nog gjort det igen

Explore posts in the same categories: IT

Leave a Reply

