Hur agerar en KU-ledamot?

I onsdagens www.di.se

Carl Bildt KU-anmäls igen

Helgens uppgifter från Ekot om att Carl Bildt fortfarande har kvar uppdrag hos fem organisationer får socialdemokraternas riksdagsledamot Susanne Eberstein att KU-anmäla honom igen.

Vet Susanne Eberstein något som vi andra inte vet? Eller baserar hon sitt handlande på Ekots uppgifter?

Jag hoppas på det förstnämnda, hon är ju en erfaren person:

http://www.socialdemokraterna.se/Templates/Parliament____256.aspx

Jag är ledamot i Riksbanksfullmäktige och Registernämnden. Jag är även ordförande i Karolinska institutet, BRÅ och i polisstyrelsen i Västernorrland. Innan jag fick förmånen att syssla med politik på heltid arbetade jag som kammarrättsråd i Sundsvalls kammarrätt. Hemma är jag bl.a ordförande för S-Kvinnor i Västernorrlands län.

Dessutom är hon från Sundsvall. Det förpliktar.

 

Explore posts in the same categories: Politik

Leave a Reply

