Hushållsnära tjänster – två fel

Svd 4 juli:

Trots stor medial uppmärksamhet den senaste tiden är förvirringen stor bland dem som ska utnyttja avdraget. Enligt en färsk undersökning vet inte en klar majoritet om de ska utnyttja avdraget medan en tredjedel säger bestämt nej.


Många som köper in den här typen av tjänster gör det i “små portioner” och vid flera tillfällen. Att administrera alla kvitton, ansöka till Skattemyndigheten i tid och det faktum att det dröjer länge innan pengarna återbetalas – gör att många drar sig för att utnyttja avdraget

http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_16069523.asp

Jag tror att ingen i regeringen (och inte i riksdagen för den delen) har jobbat med marknadsföring till konsumenter.

En produkt riktad till konsument måste vara:

  1. Lätt att köpa.
  2. Lätt att äga.

Samla kvitton, ligga ute med pengar, tricksa med barn- och hundhämtning? – Näe. Det blir väl som i hantverkarbranschen: Ett pris med moms och ett utan moms.

Bra tanke, men gör om.

Advertisements
Explore posts in the same categories: Politik

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: